perjantaina, joulukuuta 12, 2008

Leikitään, että minä olen nyt aikuinen

Meillä oli tänään pojan kanssa hieman erimielisyyttä siitä, kuka talossa sanoo/määrää ja kuka mitä milloinkin tehdään. Tänään muovailuvahailtiin ja piti lähteä iltapuurolle. Keskustelu meni suurinpiirtein näin:
- Jahas, sitten pikkuhiljaa lopetellaan ja lähdetään iltapuurolle, sanoin.
- Ei - ei vielä, poika vastasi.
- Kuules, kukas meillä sanoo mitä tehdään ja milloin, kysyin.
- Aikuiset, poika vastasi ja jatkoi
- Leikitään nyt niin, että minä olen aikuinen ja minä sanon koska lähdetään puurolle, jookos. Vielä ei lähdetä puurolle. Nyt leikitään muovailuvahalla.
- No josko leikitään aikuisia myöhemmin, sanoin.
- Hetki vielä muovaillaan ja sitten puurolle, päätin keskustelun.
Lähdin tekemään pojalle puuroa ja kun puuroa kannoin pöytään niin poika keräsi tyytyväisenä jo leluja pois... Sehän menikin hyvin, ajattelin.

[Lefalla ikää 2 vuotta, 8 kuukautta ja 15 päivää]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti